25
Nov
2025

#Švietimas
Susibūrė dar viena „Svajonių komanda“: jaunimas vienijasi kurti pokytį savo bendruomenėse

Lapkričio 17–20 dienomis Birštone įvyko pirmasis šių metų projekto „Dreams and Teams“ (liet. Svajonių komandos) etapas – intensyvi 4 dienų jaunimo lyderystės stovykla, subūrusi mokinius ir mokytojus iš skirtingų Lietuvos regionų. Programą Lietuvoje jau aštuntus metus įgyvendina Lietuvos tautinis olimpinis komitetas (LTOK) kartu su Britų taryba Lietuvoje (British Council Lithuania).

Projektu siekiama įgalinti jaunimą ir kurti erdvę bendradarbiauti bendruomenėms, kurios skiriasi kalba, kultūrine tapatybe ar socialine aplinka. Šiemet mokiniai iš Visagino ir Vilniaus rajono pradėjo darbą komandose, mokėsi priimti skirtumus ir siekti bendro tikslo.

Britų tarybos Lietuvoje vadovė Ona Marija Vyšniauskė pabrėžia, kad sportas šiame projekte tampa universalia kalba ir savybių ugdymo įrankiu:

„Sportas mus moko pagarbos – kitoniškumui, skirtumams, kitam žmogui. Dirbdami komandose, kurias vienija bendras tikslas, tačiau kurių nariai labai skirtingi savo kalba, kultūrine tapatybe ir vertybėmis, mokomės priimti vieni kitus. Turėdami bendrų tikslų ir susivienydami, išmokstame gerbti skirtumus, kurie egzistuoja mūsų visuomenėje.“

Stovyklos metu jaunimas dalyvavo lyderystės ir tarpkultūrinio dialogo dirbtuvėse, sporto veiklose, diskutavo apie lyčių lygybę, mokėsi kurti ir įgyvendinti savo socialinių iniciatyvų planus.

Daugeliui mokinių tai buvo pirmasis tokio tipo projektas. Ne vienas jų pasakojo, kad labiausiai nustebino draugiška atmosfera ir galimybė susipažinti su bendraamžiais iš kitų miestų bei kultūrų.

Aštuntokas Faustas iš Visagino „Žiburio“ pagrindinės mokyklos sakė: „Iš pradžių buvo labai nedrąsu. Tačiau antrą dieną jau susiradau draugų. Sustiprėjo mano komandinė dvasia. Komandinis darbas yra svarbus – ateityje tai pravers tiek mokantis, tiek dirbant.“

Stovyklos dalyvė Tiffany iš Visagino „Atgimimo“ gimnazijos akcentavo, kad stovykloje jai itin patiko draugiška atmosfera ir mokymasis dirbti komandoje. „Įspūdžiai net geresni, nei tikėjausi“, – tvirtino ji.

Sonia iš Visagino „Draugystės“ progimnazijos pasakojo, kad tokioje stovykloje jaunimas išmoksta daug naujų dalykų, kurie pravers ateityje tiek mokykloje, tiek apskritai gyvenime.

„Man pačiai turbūt sunkiausia yra išklausyti kitus. Bet kai dirbi komandoje, yra daug skirtingų užduočių, turi išklausyti kiekvieno nuomonę. Tai, kaip paaiškėjo, tai labai naudinga ir įdomu, – sakė ji. – Kartais kildavo sunkumų, tačiau juos greitai įveikiame, nes esame draugiški.“

Olegas iš Visagino „Atgimimo“ gimnazijos pridūrė: „Dirbti komandoje buvo labai faina, nes visi esame skirtingų tautybių ir kalbame skirtingomis kalbomis. Tačiau radome bendrą kalbą ir galėjome susikalbėti.“

Mokinių atvirumas, naujos patirtys ir bendri iššūkiai padėjo jiems greitai susibendrauti, atrasti pasitikėjimą savimi ir kitais. O projekte dalyvaujantys mokytojai pabrėžia, kad ši patirtis padeda užmegzti atviresnį ryšį su mokiniais.

Antrą kartą šiame projekte dalyvaujanti mokytoja Renata iš Lavoriškių gimnazijos (Vilniaus r.) dalijosi, kad jos mokiniai pernai vien stovyklos metu „paaugo šviesmečiais“:

„Paaugliai atvyksta užsidarę, su savo kompleksais. Tačiau per kelias dienas jie atsiveria, sustiprėja, pakyla jų savivertė. Pernai grįžę mano mokiniai norėjo tęstinumo – projektas nesibaigė tik stovykla. Jie grįžo kupini idėjų, ryžto ir pasitikėjimo savimi“, – sakė Lavoriškių gimnazijos Neformaliojo švietimo ir pagalbos mokiniui skyriaus vedėja Renata.

Fizinio ugdymo mokytoja Diana iš Vilniaus r. Nemėžio šv. Rapolo Kalinausko gimnazijos pastebi, kad po tokių veiklų mokiniai atsiveria kaip asmenybės – atsiskleidžia jų talentai. „Jie auga ne tik kaip mokiniai, bet ir kaip žmonės. O mums, mokytojams, tai galimybė būti kartu, tapti lygiais ir mokytis vieniems iš kitų“, – teigia ji.

Projektas „Svajonių komanda“ Lietuvoje vykdomas jau aštuonerius metus ir per tą laiką įtraukė Klaipėdos, Šalčininkų, Visagino ir Vilniaus miesto bei rajono savivaldybes. Projektas suburia mokyklas, mokinius ir mokytojus patirti neformaliojo ugdymo vertę ir ugdyti svarbiausias šių dienų kompetencijas.

„Ugdome jaunuolių XXI amžiaus kompetencijas – lyderystę, kritinį mąstymą, pilietiškumą, aktyvumą. Matome realius pokyčius: jaunimas tampa drąsesnis, motyvuotesnis, atsiveria bendravimui. Tautinių mažumų jaunimui dažnai atsiranda motyvacija mokytis lietuvių kalbos ar drąsiau kalbėti viešai, nes projekte jie susiranda draugų iš kitų mokyklų“, – sako jis.

Praėjus aštuoneriems metams, programa išlieka aktuali – plečiasi jos geografija ir didėja dalyvių skaičius.

Kitas etapas – regioniniai projektai ir finalinis renginys Prezidentūroje

Po stovyklos jaunimas grįžta į savo mokyklas ir bendruomenes, kur iki pavasario įgyvendins savo pačių sukurtus socialinius ir sportinius projektus. Kiekviena komanda gauna galimybę pati išsigryninti idėją, suplanuoti veiklas, pasiskirstyti atsakomybėmis ir išbandyti lyderystės įgūdžius realiame gyvenime. Šiuose projektuose atsispindi tai, kas jiems svarbu – bendruomeniškumas, įtraukimas, kultūrų dialogas, sveikatingumas ar pagalba kitiems.

Pavasarį rezultatai bus pristatyti finaliniame renginyje Prezidentūroje.

„Dreams and Teams“ yra projektas, kuris suteikia jaunimui platformą būti matomiems, išgirstiems ir kurti tikrą pokytį savo aplinkoje. Tai patirtis, ugdanti pasitikėjimą savimi, draugystes ir lyderystės įgūdžius – ir įkvepianti tiek mokinius, tiek jų mokytojus.

Kaip sako LTOK Švietimo direktorius Kasparas Šileikis, tai vienas jo mėgstamiausių projektų, nes per itin trumpą laiką matomi akivaizdi projekto nauda ir apčiuopiami rezultatai.

„Kiekvienais metais stebiu, kaip per itin trumpą laiką jauni žmonės stipriai auga – keičiasi jų pasitikėjimas savimi, drąsa, bendravimas, o rezultatai matomi iš karto. „Dreams and Teams“ visada vykdomas aktyviai, kūrybiškai ir su didžiule energija, kuri įkvepia tiek mokinius, tiek mokytojus, – teigia jis. – LTOK ir toliau dės visas pastangas, kad komandos gautų reikiamą palaikymą, sėkmingai įgyvendintų savo suplanuotas veiklas ir kokybiškai pasiektų numatytas auditorijas.“